Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018
Grid List
Άρθρα ανα σελίδα:
  • Μετά την τραγωδία, θα βάλουμε μυαλό για να χτίσουμε ένα σύγχρονο κράτος; Οι Έλληνες είναι ένας ιστορικός λαός. Aλλά, ως νεοελληνικό κράτος έχουμε ιστορία διακοσίων χρόνων. Διακόσια χρόνια βολοδέρνουμε για να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο κράτος και δεν τα έχουμε καταφέρει. Γιατί άραγε;   Από μια άποψη, η ρίζα της ανικανότητας βρίσκεται στην αδυναμία-ανικανότητα να αυτo-απελευθερωθούμε. Διότι από τον δεύτερο χρόνο της επανάστασης του 1821 άρχισαν οι αιματηροί εμφύλιοι πόλεμοι....
    Μετά την τραγωδία, θα βάλουμε μυαλό για να χτίσουμε ένα σύγχρονο κράτος; Οι Έλληνες είναι ένας ιστορικός λαός. Aλλά, ως νεοελληνικό κράτος έχουμε ιστορία διακοσίων χρόνων. Διακόσια χρόνια...
  • Μετά τη μεταπολίτευση, σιγά-σιγά άρχισε να αναπτύσσεται η βία, λεκτική και σωματική. Κατ’ αρχάς στα πανεπιστήμια, με τις διάφορες φοιτητικές παρατάξεις, αργότερα στο συνδικαλισμό και στις συνδικαλιστικές παρατάξεις κ.ο.κ. Ειδικότερα, στα πανεπιστήμια η βία έγινε μόνιμο φαινόμενο. Ανάμεσα στις φοιτητικές παρατάξεις πέφτει ξύλο, κάποιες φορές άγριο ξύλο. Μάλιστα, κάποιοι διατελέσαντες υπουργοί και βουλευτές έχουν δώσει «μάχες» με τις παρατάξεις τους. Δεν ντρέπονται; Οι...
    Μετά τη μεταπολίτευση, σιγά-σιγά άρχισε να αναπτύσσεται η βία, λεκτική και σωματική. Κατ’ αρχάς στα πανεπιστήμια, με τις διάφορες φοιτητικές παρατάξεις, αργότερα στο συνδικαλισμό και στις...
  • Μετά τη μεταπολίτευση, σιγά-σιγά άρχισε να αναπτύσσεται η βία, λεκτική και σωματική. Κατ’ αρχάς στα πανεπιστήμια, με τις διάφορες φοιτητικές παρατάξεις, αργότερα στο συνδικαλισμό και στις συνδικαλιστικές παρατάξεις κ.ο.κ.   Ειδικότερα, στα πανεπιστήμια η βία έγινε μόνιμο φαινόμενο. Ανάμεσα στις φοιτητικές παρατάξεις πέφτει ξύλο, κάποιες φορές άγριο ξύλο. Μάλιστα, κάποιοι διατελέσαντες υπουργοί και βουλευτές έχουν δώσει «μάχες» με τις παρατάξεις τους. Δεν ντρέπονται;...
    Μετά τη μεταπολίτευση, σιγά-σιγά άρχισε να αναπτύσσεται η βία, λεκτική και σωματική. Κατ’ αρχάς στα πανεπιστήμια, με τις διάφορες φοιτητικές παρατάξεις, αργότερα στο συνδικαλισμό και στις...
  • Τιμήθηκε η 197η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821, με παρελάσεις, πανηγυρικούς λόγους και εκδηλώσεις, υπό τη θλιβερή κυβέρνηση των ολετήρων.   Βρισκόμαστε υπό το καθεστώς μιας ακόμη κατοχής. Αυτής που επέβαλαν στη Χώρα οι ασήμαντοι και οι ξένοι προστάτες τους καθώς και η πολιτική ανωριμότητα και η αδιαφορία της πλειονότητας των Ελλήνων. Γι’ αυτό, το μήνυμα του 1821 παραμένει επίκαιρο και διαχρονικό.   Μπορούμε ν’ αντλήσουμε από τους αγώνες των μαχητών του 1821...
    Τιμήθηκε η 197η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821, με παρελάσεις, πανηγυρικούς λόγους και εκδηλώσεις, υπό τη θλιβερή κυβέρνηση των ολετήρων.   Βρισκόμαστε υπό το καθεστώς μιας ακόμη κατοχής...
  • Την εποχή της μεγάλης αναστατώσεως και των συλλαλητηρίων για τα “Σκόπια” το 1992, αρθρογραφούσα στην “Μεσημβρινή”. Είχα προτείνει το όνομα “Βόρειος Μακεδονία”. Οι απόψεις μου παραμένουν οι ίδιες και βασίζονται, με λίγα λόγια, στην εμπειρία μου από μία περιήγηση στην Βόρειο Ήπειρο –το 1980. Είχα συγκινηθεί τότε βαθύτατα – μέχρι δακρύων από την ελληνικότητα της περιοχής και είχα δημοσιεύσει μία σειρά άρθρων στην “Καθημερινή”, όπου μεταξύ...
    Την εποχή της μεγάλης αναστατώσεως και των συλλαλητηρίων για τα “Σκόπια” το 1992, αρθρογραφούσα στην “Μεσημβρινή”. Είχα προτείνει το όνομα “Βόρειος Μακεδονία”. Οι...
  • Η τελευταία έξαρση του Μακεδονικού δείχνει πεντακάθαρα ότι το θέμα χρησιμεύει κυρίως για εσωτερική παραταξιακή κατανάλωση. Βαυκαλιζόμαστε ότι ενωνόμαστε δήθεν στα εθνικά ζητήματα, αλλά εδώ διχαστήκαμε ακόμη και στη μέση της Μικρασιατικής εκστρατείας και στείλαμε τον Βενιζέλο στο σπίτι του, με τα γνωστά αποτελέσματα, και δεν θα διχαστούμε τώρα, με ένα θέμα που, στο κάτω-κάτω, ακόμη και αν θεωρηθεί εθνικό είναι ήσσονος σημασίας;   Ο δε διχασμός αυτός χαρακτηρίζεται από δύο τινά: πρώτον, μιά...
    Η τελευταία έξαρση του Μακεδονικού δείχνει πεντακάθαρα ότι το θέμα χρησιμεύει κυρίως για εσωτερική παραταξιακή κατανάλωση. Βαυκαλιζόμαστε ότι ενωνόμαστε δήθεν στα εθνικά ζητήματα, αλλά εδώ...